Projekt ”fleksible skolehaver” på skinner

Jeg har lige haft en rigtig succesoplevelse. Hør bare her:

Jeg har længe syntes, at det var en skam, at min søns skole ikke rigtig har nogen skolerhaver. Efter en snak med indskolingens leder fik jeg lovet at se, om jeg ved hjælp af fonde kunne skaffe penge til en række plantekasser til skolen.

Det virkede som et lidt uoverskueligt projekt. Bare det at lave et budget for plantekasser viste sig at være besværligt. Hvad ved jeg om materialer, priser og leverandører? Et besøg i den lokale tømmerhandel hjalp ikke. Og da jeg i forvejen skriver denne blog med hjælp af et talegenkendelsesprogram, fordi jeg har en museskade, virkede det næsten uoverkommeligt at komme i gang med en ordentlig fondsansøgning.

Så i eftermiddag besøgte jeg vores lokale områdefornyelse og miljøpunkt. Og nu går det hele pludselig meget stærkt. Tre engagerede medarbejdere i kvartersfornyelsen kunne lynhurtigt koble ideen om plantekasser til skolen sammen med en lokal klimadag i august, og så blev der ellers lagt budget, bestilt materialer og idéudviklet til den store guldmedalje. Jeg er ikke længere en én-mands-hær i kamp for ”fleksible skolehaver”. Nu er det et projekt under kvartersfornyelsen, hvor man ønsker at gøre skt. Kjelds Kvarter til grønt foregangskvarter.

En virkelig fantastisk oplevelse.

Jeg glæder mig allerede til 12. august, hvor vi efter planen skal bygge kasserne på Tåsingegade. Her skal de afskærme et område til klimadagen, og siden hen på efteråret flytter vi ganske enkelt kasserne op på Kildevældsskolen. Det behøver åbenbart ikke været svært at flytte noget i en grøn retning.

This entry was posted in Urban Gardening-projekter and tagged , , , , . Bookmark the permalink.

2 Responses to Projekt ”fleksible skolehaver” på skinner

  1. Hanne, Tilst says:

    Dejlig læsning. Godt gået.

  2. Mette Schou says:

    You go, girl!!
    Supergodt. DU er så dygtig, glæder mig til at følge projektet

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *